Leerkrachtbetrokkenheid
Klik op de foto voor meer informatie.
Handvaardigheid & muziek
Extra lessen door vakleerkrachten. Klik op de foto voor meer informatie.
LIST
Lezen Is TOP! Klik op de foto.
Ouderbetrokkenheid
Klik op de foto voor meer informatie.
Wetenschap en Techniek
Klik op de foto voor meer informatie.
Engels
Voor groep 1 t/m 8. Klik op de foto voor meer informatie.
Tussenschoolse Opvang (TSO)
Schoolplein / kunstgrasveld/ pannekooi. Klik op de foto voor meer informatie.
Aandacht voor ICT
21st century skills. Klik op de foto voor meer informatie.
Positive Behavior Support (PBS)
Zo benaderen wij onze leerlingen. Klik op de foto voor meer informatie.
meester Robbin Hillenius (di, woe, do, vr)
meester van der Wagt (ma)

  MBF7672 Custom MBF7486 Custom

Werkweek dag 5 (vrijdag)

  • Onze laatste nacht zit er op. Na het ontbijt moesten wij onze kamers opruimen. Het kostte wat moeite om alles weer in de tassen te krijgen. Tijd voor het laatste spel... zeskamp.Voor de laatste keer met hun groepje sporten in het bos.Na de lunch stapten wij moe maar voldaan in de bus. Wij kunnen terugkijken op een heerlijke, gezellige, sportieve, muzikale en fantastische werkweek.

     

     

    Werkweek dag 4 (donderdag)

  • Vanochtend hadden wij een fantastisch leuke wandeling onder leiding van boswachter Andre. Hij heeft ons veel dingen verteld en wij hebben 'boswachtersoefeningen' gedaan. Na de lunch hebben de kinderen met juf Annemarie schilderijen gemaakt waarna zij lekker veel vrije tijd hadden om te spelen en te oefenen voor de bonte avond. Nog voor het avondeten hebben wij levend stratego gespeeld. En na de patatjes kon de bonte avond van start gaan. Wat was het een feest.

     

     

     

     

    Werkweek dag 3 (woensdag)

  • Na weer een heerlijke nacht hebben wij bij het ontbijt een lunchpakketje gemaakt omdat wij een deel van de dag op pad gingen.
    Wij zijn gaan wandelen naar het centrum van Baarn (3.9 km) waar wij een speurtocht hebben gedaan. Na de speurtocht hebben wij op het plein bij de muziektent zitten lunchen, waarna wij tijd hadden om te winkelen. De kinderen hebben snoep en leuke souvenirs gekocht. 's Middags hebben wij levend cluedo gespeeld op het kampterrein. Na de nasi en het toetje hadden wij lekker wat vrije tijd waarin er gezellig werd geknutseld, er werden spelletjes gespeeld en er waren kinderen lekker buiten aan het spelen. 's Avonds hebben wij nog even in de mappen gewerkt en hebben wij buiten het dierengeluidenspel gespeeld. Nadat iedereen weer onder de douche had gestaand, tanden had gepoetst en naar het voorleesverhaal van juf Annemarie had geluisterd was het weer de hoogste tijd om te slapen. Welterusten en tot morgen.

     

     

     

    Werkweek dag 2 (dinsdag)

  • De eerste nacht in Baarn is achter de rug. Dinsdagochtend heeft iedereen tijdens het ontbijt een lunchpakketje gemaakt omdat wij heel de dag met elkaar op pad gingen. Als eerst zijn wij naar Kasteel Groeneveld gewandeld (3.3 km) daar deden wij een leuke speurtocht waarna wij in de tuin hebben geluncht. Daarna zijn wij naar zwembad 'de trits' gelopen (2.5 km) waar wij heerlijk de hele middag hebben gezwommen.  Na al dat spetteren kregen wij een ijsje van juf Annemarie, die wij heerlijk in het zonnetje hebben opgegeten. Daarna was het tijd om terug te gaan naar het kamphuis (4.5 km). De kinderen hebben voor het eten lekker de tijd gehad om te spelen in de tuin en leer te bewerken. Na het eten van de aardappels, groente en kippenpoot hebben wij in de mappen gewerkt. Toen het donker werd heeft meester Robbin het kampvuur aangestoken en heeft juf Marjolein een verhaal verteld. En marshmallows mogen dan natuurlijk niet ontbreken. De hoogste tijd om te douchen, het voorleesverhaal van juf Annemarie en dan allemaal lekker slapen.Welterusten en tot morgen.

     

     

     

    Werkweek dag 1

  • Maandag 9 april

    Nadat wij zijn uitgezwaaid door de ouders en de andere kinderen van de Heijbergschool hebben wij een goede en gezellige reis gehad naar Baarn. Aangekomen bij het kamphuis hebben de kinderen hun bed opgemaakt. Zij zijn op verkenning gegaan door het huis en hebben lekker buiten gespeeld. Voor de lunch nog een leuke GPS tocht gedaan over het terrein en na de lunch het safarispel gespeeld. Na de macaroni hebben de kinderen in de mappen gewerkt, ansichtkaarten geschreven en vervolgens in het donker nog een bosspel gespeeld. Na het douchen heeft juf Annemarie voorgelezen en was het de hoogste tijd om te gaan slapen. Welterusten allemaal.

     

     

    Schaatsen met de groepen 7 en 8

    Schaatsen Custom

    De groepen 7 en 8 van de Heijbergschool zijn vandaag weer heerlijk op het ijs geweest! Hoewel er enige vertraging was op de weg, heeft iedereen uiteindelijk toch kunnen genieten. We hebben een heerlijke ochtend gehad! Alle ouders die hebben geholpen om dit mogelijk te maken: bedankt!

     

     

    20171108 110301 Custom

    De herfstvakantie lijkt weer ver achter ons te liggen en langzaam zien we dat het herfst begint te worden wanneer we uit ons raam in de klas kijken.Prachtige kleuren die ons inspireren om herfsttekeningen te maken.Ook hebben we gewerkt met Romeinse cijfers, breuken optellen, aftrekken, delen en vermenigvuldigen. Bij taal weten de leerlingen inmiddels wat een woordweb, woordkast, woordparaplu, woordpad en  woordpodium is. Ze kennen / kunnen / kannen dialecten en accenten herkennen en soms nadoen. Duitsland, België en Frankrijk hebben geen geheimen meer op het gebied van topografie voor groep 7.

    De komende periode gaan we straten met de surprises voor onze grote kindervriend begin december. Er komt een heus orkest naar de Heijbergschool voor wat klassieke scholing en de heerlijke kerstperiode komt er aan. Samen maken we er een fantastisch jaar van! Hier nog wat commentaar van de leerlingen:

    Minke: We hebben het over Romeinse cijfers gehad bij rekenen bijvoorbeeld: 1=I 5=V 10=X 50=L 100=C 500=D 1000=M

    Milou: De meester geeft ons leuke uitdagingen en soms doet hij wat leuks met ons tussendoor, zo zijn de lessen nog leuker.

    Guus: De meester leert ons iets op een grappige manier.

    Simone: De meester kan goede/leuke dialecten naspreken. Daar leren wij veel van!  Zo nu en dan doen we leuke dingen tijdens de lessen door, zoals: op Gynzy Engels oefenen met leuke hits.

    Floor: De meester kan goed dingen uitleggen. Hij kan op een leuke manier lesgeven. We hebben geleerd om in 3D te tekenen. Als we iets behaald hebben dan krijgen we een beloning.

    Estherly : We bereiken doelen en daar krijgen we een een leuk cadeautje voor, want we kijken nu brief voor de koning! Op de chromebooks doen we lessen en zo maken we de lessen leuker.

    Taco: De meester leert ons op een leuke, grappige creatieve manier van leren en het werkt ook.

    Rubi: De meester geeft hele leuke lessen en we leren veel van hem. We krijgen ook hele leuke tekenlessen we bereiken doelen en krijgen daarvoor leuke cadeautjes.

    Tamar: Ik vind dat de meester goed uitlegt en soms leuke dingen doet. En het 3D tekenen vind ik heel leuk.

    Famke: De meester geeft goede uitleg als je het niet snapt legt hij het rustig weer even uit. We hebben met rekenen vooral breuken gedaan en dat vind ik best wel lastig maar ook geleerd hoe we moeten 3D tekenen. Het is best wel simpel. We maken veel grapjes soms zijn ze niet zo leuk :(   maar meestal wel.

    Rexton: De meester is sportief (of nee toch niet) en behulpzaam.

    Brandon: De meester is altijd behulpzaam.

    Isa: Als we iets bereikt hebben mogen we een paar dingen op het bord schrijven wat we willen doen zoals: een film kijken, extra veld, iets lekkers of iets anders en we kijken nu De brief voor de koning.

    Josephine: De meester (meester Robbin) is aardig en cool en we leren veel van hem. Het is ook leuk dat hij ons heeft leren 3D tekenen. En  het is zeker leuk dat we een film mogen kijken in de grote pauze, alleen heb ik al een groot stuk van de film gezien lol. De andere meester (meester van der Wagt) is heel leuk bij rekenen omdat hij grapjes maakt bij de breuken.

    Sam: De meester is aardig en creatief hij is ook cool en opdrachten maakt hij leuker.

    Fenne: Ik vind het rekenen altijd het leukst, want dan rekent de meester op een leuke manier en dan snap ik het sneller. Dat vind ik fijn, en ik kan bij meester Robbin altijd terecht als ik iets niet snap en dat vind ik heel fijn. En ik vind het SUPER LEUK dat hij opdrachten leuker maakt. En ik vind het grappig dat wij soms tussendoor mogen dansen dan wordt je een beetje actief en dan zit je niet alleen maar onderuit gezakt op die stoel. En ik vind het leuk dat we dit jaar leren 3D tekenen, want ik vond eerst dat ik niet heel goed kon tekenen en nu vind ik van wel.

     

    20160830 141847 Mobile

    20170620 123817 Mobile

    Zoek de verschillen in groep 6B tussen september 2016 en juni 2017.

    Dinsdag 18 april heeft groep 6b het Museum 40-45 NU bezocht. Met een ipad in de hand hebben de kinderen allerlei voorwerpen (uniformen, voedselbonnen, speelgoed, wapens, enz.) uit de tijd van de Tweede Wereldoorlog bekeken. Aan het einde van het bezoek hebben we nog een indrukwekkende film gezien over het bombardement op Rotterdam. 

    rianne Custom

    Dinsdag 21 maart kwam juf Rianne in de klas met haar 4 weken oude dochter Fleur Isabel.
    De kinderen mochten Fleur van dichtbij bekijken, ze kregen wat lekkers en natuurlijk gingen wij nog even met elkaar op de foto.

    2017 01 25 11.59.48 Custom
    2017 01 25 12.08.43 Custom

    Woensdag 25 januari was de laatste werkdag van juf Rianne.
    De kinderen hebben de juf erg verwend met cadeautjes, wij hebben cake met muisjes gegeten en gezelschapsspelletjes gedaan.
    Het was een geweldige dag!

    Bedankt voor de mooie cadeautjes en de gezelligheid!