LIST
Lezen Is TOP! Klik op de foto.
Handvaardigheid & muziek
Extra lessen door vakleerkrachten. Klik op de foto voor meer informatie.
Engels
Voor groep 1 t/m 8. Klik op de foto voor meer informatie.
Positive Behavior Support (PBS)
Zo benaderen wij onze leerlingen. Klik op de foto voor meer informatie.
Hoogbegaafd of hoogintelligent
Wij proberen aan te sluiten bij de onderwijsbehoeften van ieder kind. Klik op de foto voor meer informatie.
Ouderbetrokkenheid
Klik op de foto voor meer informatie.
Wetenschap en Techniek
Klik op de foto voor meer informatie.
Tussenschoolse Opvang (TSO)
Schoolplein / kunstgrasveld/ pannakooi. Klik op de foto voor meer informatie.
Leerkrachtbetrokkenheid
Klik op de foto voor meer informatie.
Aandacht voor ICT
21st century skills. Klik op de foto voor meer informatie.
juf Nienke Bergwerff (woe, do, vr)
juf Inge Noordzij (ma, di)

   DSC 7544 CustomDSC 7634 Custom

kerstkaarten

Kerst is de tijd om aan anderen te denken en dit door een groet te laten weten. Deze tafel vol met prachtige kerstkaarten maakte groep 4A voor onze overburen, de bewoners van de State Hillegersberg , voormalig Reuma Revalidatie Rotterdam.

collage OOL

In de hele school zijn we aan het onderzoeken en ontwerpen. Onze groep was benieuwd of iedere appel uit eenzelfde zak evenveel pitjes heeft. Met 4 leerlingen in een groepje deden we het onderzoek en schreven onze bevindingen op het formulier. 

Hoe ziet de appel eruit, welke kleur heeft de appel, hoeveel centimeter hoog, hoeveel centimeter rond, hoe ruikt de appel, hoe voelt de appel, hoeveel pitjes denken we dat de appel heeft en dan in vieren snijden en pitjes tellen. Daarna de resultaten met de andere groepjes vergelijken en antwoord geven op de onderzoeksvraag: Heeft iedere appel uit eenzelfde zak evenveel pitjes? Nee. Tenslotte werd de appel met smaak opgegeten.

Een andere les was een product onderzoeksles. Uit het keukenkastje van de juf kwamen bijzondere voorwerpen tevoorschijn. Per groepje werd beschreven wat het was, waarvoor het was, waarvan het gemaakt was en of er ook hefbomen en draaipunten in te vinden waren. Tot slot van de les werd elk voorwerp besproken en het gebruik gedemonstreerd, zoals de roerzeef om appelmoes te maken, die we bij de lunch opgegeten werd.

Als vervolg op de hefbomen les gingen we ook op zoek naar hefbomen in ons eigen lichaam. De elleboog en pols gebruikten we om samen met de hamer spijkers in een plankje te timmeren. Hier ontdekten we ook dat je de hamer beter niet vlak naast de kop kunt vasthouden, maar achter aan de steel, dan is de hefboom langer. In de klas werd later het kale spijkerplankje omgetoverd tot een mooie ster. 

collage sint 2018

Wat is het toch een gezellige tijd zo rond Sinterklaas. Een Sinterklaaswerkboekje met allerlei opdrachten en kleurplaten. Op vrijdag 30 november het groep 3 en 4 sinterklaascircuit met rijmen, dansen, striptekenen, spelletjes en een knutselopdracht (we hebben Amerigo van restmateriaal gemaakt) en hét hoogtepunt; bezoek van de SInt en Pieten in onze groep. Een cadeau voor ieder kind maakte het helemaal compleet. 

IMG 2569

In de les natuniek leerden we dat er allerlei dieren en beestjes leven in de omgeving van de school. Samen met de kinderen uit groep 4B zijn we op zoek gegaan naar kleine beestjes in het park naast de school. Omdat het heel koud was hadden we niet gedacht dat we veel kleine diertjes zouden vinden maar onder de herfstbladeren zaten er heel wat verstopt. We hebben 1 slakje, 15 wormen, 3 rupsen, 1 spin, 1 duizendpoot en 1 wants gevonden. In de klas hebben we de diertjes van dichtbij bekeken met een loep. Daarna hebben we ze weer teruggezet in de natuur. 

collage boymans 2

collage boymans 3

We voelden ons wel heel speciaal toen we vorige week donderdag voor openingstijd door het museum Boymans van Beuningen liepen. We werden door een museum juf - en een beveiliger - door het museum rondgeleid. Ze liet ons een foto zien en dat beeld moesten we gaan zoeken. Het beeld heet Eva en was vanuit een speciale positie gefotografeerd. Door de prachtige trap eromheen konden we ontdekken waar de fotograaf gestaan heeft. 
We ontdekten een kunstvoorwerp wat een vliegtuig kon zijn, maar net zo goed een haai of een .... De juf gaf ook uitleg hoe je zelf de staan kubus tegen de wand na kunt maken. Al lopend door het museum zagen we veel schilderijen en bij een werd een stop gemaakt. We keken naar de compositie, hoe de schilder diepte in het schilderij gelegd heeft. Tot slot een kort bezoek aan de spiegelkamer waar je jezelf wel heel vaak ziet. Een leerzame en bijzondere SKVR-les.

IMG 1987

Vorige week hebben we in groep 4a voor het eerst met de Lego gebouwd. We hebben goed moeten samenwerken om een voertuig uit een boekje na te bouwen.