LIST
Lezen Is TOP! Klik op de foto.
Leerkrachtbetrokkenheid
Klik op de foto voor meer informatie.
Positive Behavior Support
Zo benaderen wij onze leerlingen. Klik op de foto voor meer informatie.
Aandacht voor ICT
21st century skills. Klik op de foto.
juf Nienke Bergwerff (woe, do, vr)
Juf Esther van Veen (ma, di) en daarna juffrouw Inge Noordzij (ma, di)

   MBF5781 Custom  

sint1

sint2

Wat was het een gezellige ochtend!

IMG 0473

In groep 4A zijn we bezig met het taalthema 'Lekker'. Hier leren we woorden als 'bereiden', 'een snufje' en 'het beslag'. Wat is er leuker om deze woorden echt in de praktijk te brengen? De hulppieten van groep 4A hebben pepernoten gebakken. 

collage 2017 11 30 3

Met de groepen 3 en 4 hebben we vandaag een Sintcircuit gehouden. Met kinderen uit de vijf verschillende groepen waren we actief. Bij juf Anne Marie werd er gedanst en aan het eind even uitgerust. Bij juf Tineke werden woordzoekers gemaakt en prachtige letters gekleurd. Juf Marjolein las voor uit Felix en de verdwenen pakjes. In groep 4a mocht er een nieuwe tabberd voor de Sint gemaakt worden. Favoriet was de tabberd met koeienprint. In groep 4B werd in groepjes van vier kinderen het Sinterklaas Pepernoten spel gespeeld. Voor iedereen een fijne ochtend.

collage 2017 11 16

Als eerste groep mochten wij naar de voorstelling van de Classic Express, de eerste rijdende concertzaal in Europa. Het was klassieke muziek binnen handbereik. Er werd voor ons gemuciseerd en we mochten zelf aan een compositie meewerken.Een bijzondere ervaring.

Bezoek kinderboerderij 4A

IMG 0270

Op 14 november brachten we een bezoek aan de kinderboerderij voor een les over huisdieren. We hebben geleerd wat huisdieren allemaal nodig hebben om het fijn te hebben bij mensen thuis. In de dierenwinkeltjes moesten we spulletjes per huisdier sorteren en daarna verkopen aan de hulpouders en aan de juf. Het was een superleuke les!  Bedankt ouders voor het rijden en begeleiden!

 

 

SKVR collage

Het was een feestdag woensdag. Na het voorlezen met knuffels gingen we spreken met trommels onder leiding van twee docenten van het SKVR. Allerlei verschillende trommels, afkomstig uit de hele wereld hadden ze meegenomen. Op de wereldkaart stond aangegeven waar ze oorspronkelijk vandaan komen. Na het luisteren naar een trommelgesprek, mochten alle kinderen meewerken aan het trommelgesprek. Eerst per instrument en uiteindelijk met de hele klas tegelijk. Iedere groep van trommelaars kregen een solo moment in het muziekstuk. Met de hele groep werd het stuk afgesloten. De kinderen kregen van de docenten een applaus en wij gaven een Dank je wel applaus aan de docenten.